trende

Google Adwords Yönetimi

25.04.2021
101
Google Adwords Yönetimi
Google Adwords Yönetimi

Google Adwords Yönetimi

E-ticaret sitesine sahipseniz ancak sayfanızdan beklediğiniz verimi alamıyorsanız bir şeyler eksik demektir. Bu eksilik sizin ürünlerinizden ya da firmanızdan kaynaklanmıyor. Genellikle e-ticaret sitelerinin en büyük eksikliği reklamlardır. Başarılı hazırlanmış bir reklam çalışması ile doğrudan potansiyel müşteri kitlenize ulaşarak sitenizin trafiğini artırabilirsiniz. Sitelerinizin tıklanması sayısını artırmanızı ve beklenen hedefinizi yakalamanızı sağlayacak Google Ads çalışmasını hazırlıyoruz. Google Adwords yönetimi için bizimle iletişim kurunuz.

Google ADS Nedir ?

Google ADS Nedir ?

Günümüzde en sık tercih edilen arama motoru Google.com’dur. Google Ads, Google arama motorunda ilgili aramada ziyaretçilerin karşısına çıkan arama sonuçlarında web sitenizin en üst sıralara çıkmasını sağlayan reklam türüdür. Daha yalın bir şekilde açıklayacak olursak; web sitenizin bir oyuncak mağazası olduğunu düşünelim. Potansiyel müşteriniz “bebek oyuncak” anahtar kelimeleri ile aramasını gerçekleştiriyor. Arama sonuçları sayfası içerisinde ise karşısına bir dizi web site çıkıyor. Google Ads ile bu sonuçlar içerisinde en üst sırada yer alıyorsunuz. Böylece potansiyel müşteriniz sizi daha kolay fark ediyor ve sitenizi ziyaret ederek alışverişini tamamlıyor.

Google ADS Nasıl Çalışır ?

Google ADS Nasıl Çalışır ?

Google Ads temel olarak anahtar kelimeleri kullanan bir reklam verme yöntemidir. Hedef kitlenizin arama gerçekleştireceği potansiyel anahtar kelimelerin bir listesi oluşturulur ve reklam için bu kelimeler kullanılır. Anahtar kelimelerin profesyonel bir şekilde belirlenmesinin ardından reklamınıza tıklama başına ne kadar ücret ödeyeceğinizi belirlersiniz ve anahtar kelime başına fiyat bölüştürülmesi sağlanır.

Tüm bu işlemlerin ardından web sayfanızın kalite puanına bakılır. Hangi web sayfanın kalite puanı daha yüksek ise arama sonuçları sayfasında o web site daha üst sıralara yerleştirilir. Yani sizinle beraber Google Ads reklamı veren sitelerin önüne geçmek istiyorsanız kalite puanınıza dikkat etmelisiniz. Kullanıcılar her bir defa tıklandığında ise tıklama başına ücret ödersiniz.

Google Adwords
Google Adwords Kullanmanın Avantajları

Google Adwords Kullanmanın Avantajları

Google Adwords kullanarak web siteniz için elde edeceğiniz birçok avantaj bulunuyor:

  • Öncelikle sizlere özel hazırladığımız Google Ads çalışması ile çarpıcı bir reklama sahip olursunuz. Böylece arama sonuçlarında sizin web sitenizi gören kişi sitenizi seçmeye meyilli olur.
  • Sitenizi oluşturduğunuzda yeteri kadar üst sıralara çıkmayı başaramadıysanız Google Ads bu konuda size yardımcı oluyor. Belirli süre arama sonuçlarının en üst sıralarında olan siteniz size kalıcı olarak ön sayfalara yerleşme imkanı sunuyor.
  • Potansiyel müşterilerinize çok daha kolay ulaşabilirsiniz. Yapılan araştırma ve incelemelere göre ziyaretçilerin yaklaşık %80’i aradığı sonuca sadece ilk arama sonucu sayfasında bakıyor.
  • Kesin hedefleme gerçekleştirerek reklamlarınızı belirlediğiniz saatlerde hedef kitlenize sunabilirsiniz. Örneğin reklamınızı sadece Pazartesi gününden Cuma gününe kadar, 07.00 – 18.00 saatleri arasında sunabilirsiniz.
  • Yalnızca belirli cihazlara reklamınızı sunabilirsiniz. Cihazlar seçeneği içerisinde bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tabletler seçeneği bulunuyor. Dilerseniz reklamınızı 3 cihazda da sunabilir, dilerseniz de doğrudan bir cihaza odaklayabilirsiniz.
  • Ödeme konusunda da Google Ads kullanmak avantaj sağlıyor. Google Ads’a reklam verdiğiniz için doğrudan ödeme yapmazsınız. Sadece reklamınız doğrultusunda aldığınız tıklamalar için ödeme yaparsınız.
  • Reklamınızın performansını inceleyerek başarı olup olmadığına karar verebilirsiniz.
Google Adwords Tıklama Başına Ödeme İçin Başarılı Olma Tekniği

Google Adwords Tıklama Başına Ödeme İçin Başarılı Olma Tekniği

Google Adwords reklamınız sonucunda aldığınız tıklama başına para ödersiniz. Ancak aldığınız tıklama mutlaka sizin için satışa dönüşecek değildir. Bu nedenle tıklama başına ödediğiniz paradan kar elde etmek için web sitenizde değişiklikler ve düzenlemeler yapılması gerekiyor. Web sitenizi sizin için tıklama başına ödeme için düzenlerken;

  • Açılış sayfasında düzenlemeler yapıyoruz. Açılış sayfası ziyaretçinin reklamınıza tıkladığı anda açılan sayfadır. Bu sayfayı amacınıza ve hedefinize odaklayarak yeniden düzenliyoruz. Özellikle reklamı yapılan unsurun çok daha göz çarpıcı bir hale getirilmesini sağlıyoruz.
  • Web sitenizin içerisine harekete geçirmeyi tetikleyen mesaj sayfaları koyuyoruz. Özellikle bu mesaj sayfaları pop-up gibi ekranın tamamen kapanmasını sağlamayan ancak kişilerin gözüne çarpacak uygulamalardır.
  • Mobil kullanıcıları da göz önünde bulunduruyoruz. Yapılan araştırmalara göre arama yapan kişilerin yaklaşık %52’si mobil cihazlardan arama yapıyor.
  • Web sitenizi reklamda belirttiğiniz söze göre düzenliyoruz. Örneğin reklamda indirimli ürünlerden bahsediliyorsa ana sayfaya bahsedilen indirimi içeren bilgiler koyuyoruz.
Benzer Yazımız  Dijital Marka Yönetimi

Google Adwords ile her tıklamanızı kara çevirmek için interaktifplus uzman ekibinin desteğinden yaralanmalısınız.

Google Adwords Yönetimi
Google Adwords Yönetimi; Hesap Oluşturma

Google Adwords Yönetimi; Hesap Oluşturma

Web sayfanız için reklam vermek istiyorsanız öncelikle Google Ads hesabı oluşturmalısınız. Hesap oluşturma işlemi için;

  • Adım: Google Ads web sitesine girerek kaydolun. Kaydolma sırasında tüm bilgilerinizi detaylı ve doğru bir şekilde girmelisiniz.
  • Adım: Bütçenizi belirleyin. Günlük olarak belirlediğiniz bütçenin sizin için çok yüksek rakamlar olmasına gerek yok. Reklamsız dönüşüm oranınızı göz önünde bulundurarak kar etmenizi engelleyecek bir tutar olmamalı.
  • Adım: Hedef kitle belirlemesi yapmalısınız. Özellikle coğrafi konumu belirlemeniz gerek. Burada gelişmiş arama seçeneğini kullanarak sizin için en doğru konumu belirlemenizi sağlar. Pazarlamayı düşündüğünüz ürüne göre uluslararası ya da yerel bir konum seçebilirsiniz.
  • Adım: Arama ağını ya da görüntülü reklam ağlarından birini seçin.
  • Adım: 15-20 kelime arasında anahtar kelimenizi seçin.
  • Adım: Reklamınızı tıklayan her kişi için ödemeye hazır olduğunuz tutarı belirleyin.
  • Adım: Reklamınızı en iyi şekilde yazın.
  • Adım: Artık reklamınızı yayınlayabilirsiniz. Reklam yayınlama butonuna basıl ve Google tarafından onaylanmasını bekleyin.

Reklamınızın kısa sürede kabul edilmesini ve başarılı bir şekilde tüm detayların hazırlanmasını istiyorsanız interaktifplus ekibi olarak sizlere en başarılı reklamları sunuyoruz.

Google Adwords Anahtar Kelimeleri Belirleme

Google Adwords Anahtar Kelimeleri Belirleme

Google Adwords içerisinde en önemli kriter anahtar kelimelerdir. Seçeceğiniz anahtar kelimeler en işlevsel olanlar olmalıdır.

  • Anahtar kelimeleri seçerken genel olmamasına dikkat etmelisiniz. 450.000 sonuca sahip bir anahtar kelimeyi seçmek sizin için başarılı olmayacaktır. Daha spesifik ve sizinle eşleşen kelimeleri tercih edin.
  • Çok fazla anahtar kelime seçmek sizin için gereksiz pahalı olacaktır. Bu nedenle az ama öz kelimeler seçerek bütçeden tasarruf edebilirsiniz.
  • Doğru anahtar kelime türünü belirlemelisiniz. Anahtar kelime türü belirlerken sizi 5 tür karşılar. Bu türler geniş eşleme, geniş eşleme düzenleyici, sıralı eşleme ve tam eşleme ve negatif anahtar kelimelerdir.
Google Adwords Yönetimi
Google Adwords Reklam Metini

Google Adwords Reklam Metini

Google Adwords reklam metni hazırlarken başarılı bir metin hazırlamaya dikkat edilmelidir. Başarılı bir metin hazırlamak için;

  • Yazınızı kısa tutun. Metininizi yazmak için yeterince karakter sayınız olmayacak. Bu nedenle doğrudan anahtar kelime içeren öz bir yazı hazırlamalısınız.
  • Etkileyici ve harekete geçirici bir başlık seçmelisiniz. Başlık ziyaretçiyi karşılayan ilk yazıdır. Tıklamaya yönlendirici “En uygun fiyatlara eğitici bebek oyuncakları” gibi bir başlık kullanmalısınız. Başlık için size 30 karakter verileceği için kısa ve öz bir başlık kullanmalısınız.
  • Net uyarıcı bir mesaj yazmalısınız. “Öğrenmek için tıkla” gibi net ve harekete geçirici bir mesajını olmalı. Açıklama mesajınız 80 karakterdir. Buraya indirim ve teklifleri anahtar kelime ile eklemek başarılı bir sonuç verecektir.
Google Adwords Reklam Sayısı

Google Adwords Reklam Sayısı

Google Adwords’de istediğiniz kadar reklam yayınlayabilirsiniz. Reklamlarınız için her bir işlemi tamamlayarak farklı anahtar kelimeleri ve yöntemleri deneyebilirsiniz. Önerilen reklam miktarı en az 2 adettir. 1 adet reklam yayınlamak yeterli bir sayı değildir. Çünkü reklam için herhangi bir karşılaştırma yapılamaz ve reklamın eksikleri fark edilemez.

Google Adwords’u Başarılı Bir Şekilde Yönetmek

Google Adwords’u Başarılı Bir Şekilde Yönetmek

Google Adwords reklamınızı başarılı bir şekilde yönetmek istiyorsanız belirli adımları mutlaka uygulamalısınız;

  • Kitlenize uyum sağlayın: Başta hedef kitlenizi belirleyin. Bu aşamada sizlere özel sunduğumuz analizler ile en iyi hedef kitle analizini sağlıyoruz. Hedef kitlenizin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik bir düzenleme gerçekleştiriyoruz.
  • Sitenizin optimizasyonunu sağlayarak daha başarılı ve reklam ile uyumlu hale getirilmesini sağlıyoruz. Site optimizasyonu, sitenizin tasarımı gibi bütün işlemlerle kalite puanınızın artmasını sağlayarak maliyetlerinizi düşürüyoruz.
  • Görüntülü reklamcılık ve çeşitli alanlarda reklam kullanımı gerçekleştirin. Böylece paranızı odaklı bir şekilde düzenleyerek boşuna maliyetten kaçınırsınız.
Google Adwords Yönetimi
Google Adwords Reklam Kampanyaları

Google Adwords Reklam Kampanyaları

Google Adwords seçebileceğiniz farklı reklam kampanyaları sunuyor. Seçebileceğiniz 7 farklı reklam kampanyası bulunuyor.

  1. Arama Kampanyaları: Bu kampanya ile Google arama motoru sonuçlarındaki yeriniz ilk sıralara taşınır. Kullanımı kolaydır ve spesifik hedefleme yapabilirsiniz.
  2. Görüntülü Reklam Kampanyaları: Web sitelerinde sağda ve solda bulunan Google’a ait bölgelerde resimli reklam vermenizi sağlıyor. Bu sayede yeniden pazarlama, satışlarınızı artırma ve erişiminizi genişletme fırsatı yakalarsınız.
  3. Video Kampanyaları: Video kampanyaları YouTube videolarında reklam bölümünde reklamlarınızın yayınlanmasını sağlıyor. Etkileri görüntülü reklam kampanyaları ile benzerlik gösteriyor.
  4. Alışveriş Kampanyaları: Özellikle bir e-ticaret sitesi iseniz bu reklam kampanyası size perakende pazarlama fırsatı sunuyor. Arama sonuçlarında alışveriş bölümünde ilgili ürününüz en önlerde çıkar.
  5. Uygulama Kampanyaları: Uygulamalarınızın indirilmesini sağlamak için diğer uygulamalara sunulan reklamlardır.
  6. Yerel Kampanyalar: Yerel kampanya vererek kişilerin sizin mağazanızı ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.
  7. Akıllı Kampanyalar: İşletmeniz için oluşturduğunuz reklamların akıllı bir şekilde otomatik olarak düzenlemesini sağlıyor.
Benzer Yazımız  Sosyal Medya Yönetimi

Hangi reklam türünü seçerseniz başarılı olabileceğiniz bilmiyorsanız, ekibimiz işletmenize ya da sayfanıza en uygun olacak reklam türünü belirlemenize yardımcı oluyor. İnteraktifplus ile bütçenizi doğru yönlendirerek gereksiz şeylere para harcamanızı engelliyoruz.

Google Adwords Yönetimi; Google Kalite Puanı

Google Adwords Yönetimi; Google Kalite Puanı

Google kendi yöntemleri ve değerlendirmeleri ile bir web sitenin kaliteli olduğuna karar veriyor. Kalite Puanı hesaplanırken Google en çok şu durumlara dikkat ediyor:

  • Başarılı bir SEO çalışması ile sitenizin içerisinde bulunan bütün içerikleri anahtar kelime ile uyumlu olacak şekilde düzenleyebilirsiniz. Böylece içerikleriniz daha başarılı ve kaliteli olacaktır.
  • Ana sayfanızın deneyimi başarılı olmalıdır. Reklam içeriği ile ana sayfanız uyumlu olmalıdır.
  • Reklamınızın web siteniz ile alakalı olması son derece önemlidir.
  • Anahtar kelimeleriniz gruplandırarak reklam grubuyla alakalı bir reklam metini hazırlamalısınız.
  • Web sitenizin hızlı açılıyor olması önemlidir. Bir sitenin yavaş olması Google tarafından istenmeyen bir durumdur.
Google Adwords Yönetimi
Google ADS Danışmanlık

Google ADS Danışmanlık

Google ADS danışmanlık ile sizlere en iyi reklam deneyimini sunuyoruz. Özellikle tıklama oranının dönüşüme döndürülmesi için gerekli bütün detayları göz önünde bulundurarak verdiğiniz reklamdan büyük oranlarda kar elde etmenizi, markanızın değerini artırmasını sağlıyoruz.

Maliyet olarak Google reklamları için gereksiz ve geniş düzenlenmiş reklamlardansa, çok daha hedeflenmiş ve düşük bütçeli reklamlar hazırlamanızı sağlıyoruz. Unutmamalısınız ki sizinle beraber rakipleriniz de Google Ads yöntemini kullanıyor. Uzman olmadan hazırlanmış reklamlar ile rakiplerinizin önüne geçmeniz mümkün olmayacaktır. Profesyonel interaktifplus ekibimiz ile sizi en üst sıralara taşıyacak hizmeti sizlere sunuyoruz.

Google Adwords Yönetimi; Google Reklam Ajansı

Google Adwords Yönetimi; Google Reklam Ajansı

Google’da reklam vermek herkesin başarılı olarak gerçekleştirebileceği işlem değildir. Dışarıdan bakıldığında çok basit adımlara sahipmiş gibi duran bu işlem aslında kendi içerisinde çok ince detaylar bulunduruyor. Özellikle anahtar kelimelerin seçilmesi, reklamın yönetilmesi, kalite puanı artırması gibi birçok işlem hem vaktinizi alacaktır hem de profesyonel olması için bilgi gerekiyor.

Profesyonel bir Google reklam ajansı olan interaktifplus binlerce benzer reklamların içerisinden sizin öne çıkmanızı sağlıyor. Web siteniz için gerekli olan bütün tasarım, SEO çalışmaları ve reklam düzenlemelerini gerçekleştiriyoruz.

Benzer Yazımız  Grafik Tasarım
Google Adwords yonetimi
Google ADS ile Rekabet

Google ADS ile Rekabet

Google Ads ile rekabet ortamında bulunan yerinizi geliştirebilir, rakiplerinizin reklamlarını ve sitelerini inceleyerek sizinle olan karşılaştırmasını yapabilirsiniz. Rakiplerinizin reklamlarını ve reklamlarının verilerini, geliştirdikleri çalışmaları takip ederek sitenizin onlardan geri kalmasını engelleyebilir hatta onların önüne geçmek için gerekli olan çalışmalarınızın analizini yapabilirsiniz.

Google Adwords Yönetimi; Çarpıcı Bir Reklam Düzenlemesi

Google Adwords Yönetimi; Çarpıcı Bir Reklam Düzenlemesi

Google Adwords ile çarpıcı bir reklam düzenlemek için dikkat etmeniz gereken unsurlar bulunuyor. Bu unsurlar;

  • Başlık: Başlığınız profesyonel bir şekilde hazırlanmalıdır. Anahtar kelime içeren, kişilere kısa bir mesaj veren ve reklamınıza uygun olacak bir başlığınız olmalı.
  • Meta metni: Hizmetinizi, reklamınızın temel konusunu ve web sitenizi anlatan, harekete geçirici bir metin hazırlamalısınız.
  • Görünen URL: Görünen URL başında http kullanmak URL’yi uzatacağı için kullanılması tavsiye edilmiyor. URL sonuna da “bebek oyuncakları” kelimelerini ekleyerek doğru bir URL oluşturmalısınız.
  • CTA: Harekete geçirici mesajınız mutlaka özel olarak bulunmalı. “Bugün sipariş verin” “15 dakika içinde kapınızda” gibi kişiler etkileyecek yazılar olmalı.
Google Adwords Yönetimi; Dönüşüm Sayısı

Google Adwords Yönetimi; Dönüşüm Sayısı

Dönüşüm sayısı, bir ziyaretçinizin sitenize girdikten sonra istenen alışverişi tamamlaması sonucunda hesaplanan sayıdır. Bu sayı belirli bir kod ile hesaplanıyor. Satın alma sayfasına koyacağınız bir kod ile dönüşümlerinizi inceleyebilirsiniz. Böylece reklam kampanyanızın başarısını ölçebilirsiniz.

Google ADS dönüşüm sayısı eklemek için araçlar bölümünden “dönüşümler” yazılı seçeneğe girmelisiniz. Gerekli seçenekleri doldurmanızın ardından kod parçasını teşekkür sayfanızın HTML koduna ekleyin.

Google Adwords Yönetimi; Google ADS Sonuçlarının Değerlendirilmesi

Google Adwords Yönetimi; Google ADS Sonuçlarının Değerlendirilmesi

Google ADS için bütün işlemlerinizin tamamlanmasının ardından artık reklamınızı yayınlaması için Google’a iletebilirsiniz. Google önce reklamınızı uygunluk ve kalite açısından inceleyecektir. Eğer profesyonel bir reklama sahipseniz bu aşamada fazla zaman kaybetmezsiniz. Ancak reklamınızda eksik ya da kusur varsa reklam onaylanmaz ve düzenleme için size iletilir.

Reklamınızın onaylanmasının ardından size bir e-mail gönderilir. Size gönderilen orijinal reklam kopyanızı kullanarak yeni bir reklam oluşturabilirsiniz. Bu yolla oluşturduğunuz reklamda yeniden onay süreci beklemezsiniz.

Google Adwords Yönetimi ile İlgili Sorular

Google Adwords Yönetimi ile İlgili Sorular ;

Google Adwords Hangi Hizmetlerle Desteklenmelidir ?

Google Adwords kısa süreli ziyaretçi trafiği yaratan bir işlemdir. Yani sadece reklam saatleriniz ya da süreleriniz içerisinde ziyaretçiler reklamınıza tıklar ve web sayfanıza girer. Reklamınızın bitmesinin durumunda ise web sayfanız ilk sıralardan düşer. Eğer Google ADS ile kalıcı bir üst sıra yerleşmesi istiyorsanız; SEO çalışmaları, Web tasarımı ile site içerisinde bulunan hataların kaldırılması gibi işlemleri de siteniz için tercih etmelisiniz.

Google Adwords İle Hangi Alanlarda Reklam Yapılabilir ?

Google Adwords reklamları belirli bir alana bağlı kalmadan yayınlanır. Yalnız arama motoru sonuçları reklamı sadece ilgili aramalarda kişilerin karşısına çıkar. Youtube reklamları, görsel reklamlar herhangi bir kritere bağlı kalmadan herkese sunuluyor.
Eğer Google reklamları kullanmak istiyorsanız mutlaka e-ticaret sitesi olmanıza gerek yok. Her türlü site kendi kampanya ya da bilgilerini paylaşarak reklam verebilir. Reklamların temel amacı satış olsa da site trafiğinizi artırmak istiyorsanız da kullanabilirsiniz.

Google ADS Reklamlarına Neden İhtiyacınız Var ?

Web sayfanızın belirli bir süre de olsa trafiğini artırmak web sitenize kalıcı bir etki yaratır. Bunlardan birincisi ve en önemlisi marka bilinirliğinizin artmasıdır. Marka bilinirliğiniz artarsa doğal olarak satışlarınız ve markanızın değeri de artar. Bunun dışında satışlarınızda bir hızlanma yaşayarak kar elde edebilirsiniz. Özellikle bir kampanya doğrultusunda gerçekleştirilen bu reklamlar ile beklediğiniz oranı yakalayabilirsiniz.

Google Adwords Desteği Almak İstiyorsanız Bilgilerinizi Not Bırakın Sizleri Arayalım

    [Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
    Ziyaretçi Yorumları

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    Whatsapp
    GÖKHAN GÖKMEN
    GÖKHAN GÖKMEN
    Merhaba
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?